Początek z Feedbackiem: Rozpocznij Zbieranie Pierwszych Opinii Czytelników z Użyciem Naszych 3 Przykładów.

  • 9 listopada 2023
  • Blogelist

Ostatnio bardzo dużo skupiłem się na tematyce SEO. Natomiast mój partner biznesowy bardzo dużo czasu poświęcił tematyce analityki i zbieraniu danych. Zbliżając się do końca tej serii skupił się na ostatnim ważnym aspekcie: Zbieraniu feedbacku. Analityka jest dla nas przede wszystkim ważna kiedy nie mamy jeszcze swoich stałych czytelników. Nie mamy kogo zapytać. Jeżeli już mamy to czasem zapytanie sie da nam bardzo dużo i pokaże w jakim kierunku musimy iść.
Poniżej, pierwsze taktyki, które wprowadzamy na swoich blogach.

Newsletter

Najbardziej podstawowym elementem, gdzie można zbierać feedback jest..... newsletter. Jeżeli prowadzimy go manualnie i prowadzimy dyskusje z naszymi czytelnikami, można otrzymywać wartościowy feedback po prostu jako odpowiedź na maila.

Naszym zadaniem jest zainteresować czytelnika:

  • Naszym mailem: Mail nie może zniknąć w nawale innych,
  • Treścią: Czytelnik musi zainteresować się treścią i czuć potrzebę odpowiedzi na Twoje pytanie.

Ja również mam własny newsletter, do którego zachęcam się zapisać. Znajduje się poniżej artykułu.

Ankieta

Drugim elementem, który możemy wprowadzić jest ankieta. Możemy użyć do tego celu "Google Forms" jako najpopularniejsza opcja.

Taka forma nadaje się najbardziej do zbierania danych np. o nowej usłudze lub produkcie. Sprawdzi się również do oceny newslettera (co będzie pierwszym krokiem do łączenia sposobów zbierania feedbacku).

Widget

Trzecią możliwością jest widget do zbierania feedbacku. Właśnie nasz partner biznesowy Blogelist skupia się u siebie na zaimplementowaniu OpenWidget i aktywowaniu funkcji zbierania feedbacku obok innych funkcji kontaktu oraz innych widgetów wg. potrzeb. Dodatkowo dużym plusem tego rozwiązania jest łatwość instalacji niezależnie jaki projekt lub stronę prowadzimy. (Nie jest to typowe rozwiązanie np. do Wordpressa)

Podsumowanie:



Te 3 podstawowe narzędzia to bardzo dobry początek by zbierać opinie bezpośrednio od Twoich czytelników. Liczby (szczególnie na początku) są bardzo ważne, ale ostatecznie jeżeli coś publikujemy w Internecie to chcemy by to było dla kogoś również przydatne. Warto poznać opinie i rozwinąć swój warsztat. I dawać jeszcze większą wartość dla czytelników.

Wersja w języku Angielskim jest dostępna tutaj.