Internet jako alternatywa dla punktów stacjonarnych - Jak zacząć sprzedaż w internecie?

  • 23 kwietnia 2020
  • Kamil Widur

Musimy pamiętać o tym, że bez względu na to, czy prowadzimy restaurację, zakład kosmetyczny, czy też inną działalność, obecność w internecie stała się kluczowa.

Alternatywa dla punktów stacjonarnych

Sprzedaż w internecie

Potrzeby konsumentów praktycznie nie uległy zmianom. Nadal chcemy kupować produkty spożywcze, odzieżowe, czy chemię. Dalej korzystamy z usług ekspertów, tylko w nieco innej rzeczywistości. O ile sprzedaż stacjonarna w wielu przypadkach nie jest możliwa, o tyle sprzedaż internetowa, jest obecnie najlepszą alternatywą.

Coraz więcej osób ogłasza listy swoich produktów na stronach internetowych lub za pośrednictwem social mediów, oferujący przy tym bezpieczny dowóz pod drzwi klienta. Między innymi dzięki sprzedaży internetowej na nowo swoje usługi zaczęło świadczyć wiele kwiaciarni, czy salonów kosmetycznych, które dowożą do klientów kosmetyki.

Przebranżowienie

Wielu przedsiębiorców decyduje się również na przebranżowienie albo dosprzedaż dodatkowych usług lub produktów, na które w danej chwili panuje popyt.

Jak zacząć sprzedaż w internecie?

Wizytówką każdej firmy jest aktywna i profesjonalna strona internetowa. Obecnie zdecydowanie częściej klienci poszukują konkretnych rozwiązać w sieci, dlatego tak ważna jest również jej treść.

Co powinna posiadać dobra strona internetowa?

Wbrew pozorom dla wielu klientów, wygląd oraz jakość strony, jest jednym z najważniejszych parametrów podczas dokonywania zakupów, czy poszukiwania konkretnych usług. Niestety mimo to, wiele firm nadal posiada witryny, które na przestrzeni lat w żadnym stopniu się nie zmieniły. Ponadto bardzo często posiadają nieaktualny numer lub niedziałające podstrony. Co powinno zatem znaleźć się na dobrej stronie internetowej:

Rozpoznanie zabezpieczonej certyfikatem SSL witryny jest bardzo proste. Podczas połączenia ze stroną internetową można zauważyć elementy takie jak:

  • identyfikacja wizualna dopasowana do danej marki,
  • ciekawy content,
  • atrakcyjne treści graficzne,
  • teksty SEO,
  • regulaminy.

Oczywiście wytycznych tych jest więcej, jednak ich szczegóły powinny zostać ustalone z indywidualnie z wykonawcą, który buduje naszą stronę.

Obecny moment cyfryzacji sprawiło, że wiele firm zdecydowało się na to, aby nieco odświeżyć swoją stronę lub zbudować ją na nowo. Coraz bardziej popularne stały się również proste sklepy internetowe, które synchronizowane są z dotychczasową stroną. Najważniejszą cechą jest jednak to, aby nasza witryna była dopasowana do urządzeń mobilnych, z których korzysta większa część internautów. Z tego względu budowę strony, warto zlecić profesjonalistom.